Monday, January 8, 2007

Patrick Wolf - the magic position



Ok, med tanke på att vi startat en helt ny blogg så tyckte jag att det var dags att fokusera lite på det som är viktigt...
I alla fall, nästa år kommer patrick wolfs nya skiva "the magic position", som jag måste rekommendera så varmt. OM den hade kommit 2006 hade den med all säkerhet varit en topp 10.
Killen är född 1983 och släpper här sitt tredje album, numera lokaliserad på universal... 2005 kom wind in the wires som trots sin ojämnhet var ett fantastiskt album som de som inte har lyssnat på det ska kolla upp, en blandning av mörk folk pop med en touch av laptopen... Debuten lycanthropy är i mitt tycke inte lika stark, men det var den som gjorde honom ett namn då NME bla hade den på sin topp 50-lista 2003.
Men med the magci position tar killen ännu ett steg, singelsläppet accident & emergency är en av de starkaste låtarna på skivan, men det är en mörk historia, där han lämnat laptopen bakom sig och mer traditionellt med piano o violin skapar mörka utrymmen, men samtidigt så är det fantastiskt medryckande med handklapp i nästa. Och den fantastiska rösten! När året summeras kommer denna skiva finnas bland de mest uppskattade, bästa låten i mitt tycke är titelspåret.

Albumet släpps i februari enligt vad jag har hört, men som sagt finns internet...

No comments: