Wednesday, February 4, 2009

En vecka kvar!!!

Oj vad vi är laddade för premiären om en vecka, hoppas det blir mycket folk som kommer!!
I lördags lirade nordpolen på eminenta Shape up, de som var där sa att det var väldigt bra, själv var jag precis hemkommen från semester, så missade tyvärr det hela.

Tänkte tipsa om en skiva som kom förra året, som jag inte kan sluta spela. Hade jag lyssnat på den lite tidigare hade den utan tvekan varit i topp på min årsbästalista.

The Tallest man on Earth (snälla Ume open, boka denna svenska man) "Shallow Grave"

Bakom namnet står Kristian Mattson, en herre ursprungligen från Dalarna. Skivan kom i mars 08 och under senare delen av året turnerade han som förband till Bon Iver. Skivan har nått hyllningar från såväl Pitchfork som you crazy dreamer och landade topp 50 på nästan alla listor av värde för årets bästa skiva 2008.
Skivan påminner en hel del om Dylan med fingerplock och sång, men ändå är det han gör helt unikt. Det finns låtar som fastnar och som aldrig släpper taget. Min personliga favorit är "the Gardner" som är en av förra årets absolut bästa låtar.

Om vi nu inte får se honom i Sverige, kommer han att spela på den fantastiska festivalen Primavera Sound i Barcelona i maj.

På lördag är det Livin' Lavish med Själavård på TC.

/C

No comments: