Wednesday, September 9, 2009

NollNolltalet



Tidningen Novell gick tidigare i år ut med en förfrågan till ett antal (jag vet ärligt inte hur många) journalister, musiker, bloggare etc. och bad dem sammanställa en lista över decenniets 100 bästa låtar. Tanken är att de skall sammanställa dessa listor och presentera den ultimata listan på 00-talets 100 bästa låtar. Presentationen skall ske dagligen med start 22 september och avslutas på nyårsafton.

Bland de inbjudna finns fint folk som Fredrik Strage, Billy Rimgard, Hanna Fahl, Jenny Seth och Lisa Möller, bara för att nämna några.

På sidan nollnolltalet.se kommer presentationen att ske, samtidigt som det nu droppar in lista på lista på denna sida!

Det som gör det extra roligt är ju att faktiskt spotify fyller en grym funktion här, för förutom att presentera listorna i textform så finns det länkar till att listor på Spotify.

Och då listfanatiker som jag är sitter jag som bäst och knåpar ihop min 100-bästa lista över 00-talets bästa låtar, vilken kommer presenteras inom en snar snar framtid, men så länge får ni hålla till godo med Strages, Rimgards och de andras listor.
Surfa in på nollnolltalet.se och dröm er tillbaka 10 år i tiden, det är vad jag har gjort den senaste tiden!

/Christoffer

No comments: