Friday, January 22, 2010

Yeasayer 'Odd Blood'


Jag kan säga att jag kanske inte var den första att ställa mig i hyllningskörerna för det förra albumet av Yeasayer, så jag var lite förvånad när singeln 'Ambling Alp' kom ut i slutet av förra året. Det är en helt fantastisk låt. Innovativ med en grym melodi, faktiskt rent genialisk.
På det här nya albumet har de lämnat kvar psych-folken och istället uppfyllts av 80-tals syntar och beats. Skivan håller inte riktigt hela vägen, det känns som Brooklyn-trion ibland är lite för kära i sina galna idéer för att det ska vara riktigt bra hela tiden Dock kan jag säga att detta är det albumet jag har lyssnat allra mest på i år, vilket i sig är ett väldigt gott betyg, och jag undrar bara vad som kommer komma nästa gång från dem. Bästa låten är 'O.N.E' som ingen får missa!


/Christoffer

1 comment:

Anonymous said...

maste kolla:)